kriebel das hoog! en dan nog met de 26 in 2x moeten doen. (knap richt werk met de bigshot. mag je toch wel heel zeker weten dat je hem over een dikke tak geschoten hebt.)
die mega klepels van popesloeries bij Perenboom hadden hier wel iets van weg. Maar of we daar met die lier die 3 inelkaar gedonderde populieren mee hadden kunnen omtrekken denk ik niet, die tractor kreeg ze niet eens plat !!
Volgens mij werd het beeld wel wat vertekend wat de hoogte betreft, dmv. het filmen met "fisheye vision"
Dat neemt niet weg dat het toch wel een aardig hoog boompje was.
Ik snap iets niet. Hij heeft een hele mooie manier om zonder inspanning naar boven te gaan en kiest er vervolgens voor om een top van een metertje of 10 naar beneden te gooien. Waarom niet gewoon 1 minuut langer dat motortje laten lopen en een topje van 3 meter naar beneden gooien, paar blokjes afbreken en klaar? Hij zaagt keurig netjes, maar vergeet de spintsneden: je ziet twee stroken hout naar beneden afscheuren en breken op de fliplijn. Je hebt zo weinig te vertellen over zoveel vallend hout...
Als hij begint met de valkerf, dan zie je twee fliplijnen; even later is het er nog maar 1. Ik zou me niet zo lekker voelen zonder verstelbare cambiumsaver en een lange klimlijn naar beneden...!
Maar zeker een spectaculair filmpje!
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Die twee stroken hout (waarschijnlijk veroorzaakt door het NIET zetten van spintsnede's) deden bij mij ook iets kriebeligs ontstaan. Maar ik denk dat de top toch echt wel doordacht en goed gepland exact op de geplande plaats terecht kwam.
Voor mij zou een klimlijn om de boom toch ook wel een lekker idee zijn op zo'n lange kale eucalyptus stam.