Wie o wie is het wel niet eens met het gestelde punten systeem

Kijk Tjeerd, dat is nou precies de reden dat de KPB/ISA vorig jaar begonnen is met het makkelijk faciliteren van het ISA Certified Arborist certificaat in Nederland.tjeerd wrote:Ben het zeker eens met het beschermen van ons vak op deze manier,maar zit bij een grote aannemer dus ik vindt dat ze voor mijn kosten enzo moeten opdraven.
sorry voor alle zelfstandigen
het vak is me genoeg waard![]()
Verklaar je nader? Het kost geld om bij te blijven? Het kost geld om lid te zijn van een vereniging, die ijvert voor je beroep?ErikSint wrote:geldklopperij alom
Niet begrijpelijk. We zijn mensen, geen nummers. Als je iemand kent en zijn/haar werk kent en daar tevreden over bent, dan heb je geen certificaat nodig. Dat er mensen bij de gemeente werken die (net als accountants) het zaakje liever op PAPIER in orde hebben dan in de realiteit....treespotter wrote:Overdreven? Misschien wel. Begrijpelijk? Ook wel ja.
je bent bekend met bouwfraude in de jaren 90 en dergelijke, je moet gewoon (openbaar) aanbesteden. en voor een aanbesteding zul je criteria op moeten stellen waar iedereen aan kan voldoen, dus niet: inschrijvers moeten pietje heten en uit mierlo komenPietje wrote:Niet begrijpelijk. We zijn mensen, geen nummers. Als je iemand kent en zijn/haar werk kent en daar tevreden over bent, dan heb je geen certificaat nodig. Dat er mensen bij de gemeente werken die (net als accountants) het zaakje liever op PAPIER in orde hebben dan in de realiteit....treespotter wrote:Overdreven? Misschien wel. Begrijpelijk? Ook wel ja.![]()
Dat lijkt me nu juist een heel zinnige bestektekst.densmee wrote:... inschrijvers moeten pietje heten en uit mierlo komen
Waar het mij om gaat is dat op deze manier betreffende instanties hun voortbestaan proberen te garanderen door mij/ons een puntensysteem op te leggen. Waar ik betalend aan mee kan doen om gecertificeerd te blijven. Terwijl ik vaak onderwerpen zie die natuurlijk wel interessant zijn maar niet altijd noodzakelijk.Tom wrote:Verklaar je nader? Het kost geld om bij te blijven? Het kost geld om lid te zijn van een vereniging, die ijvert voor je beroep?ErikSint wrote:geldklopperij alom
Ik bedoel het niet negatief, maar wat kost geld?
Volgens de regels moet de hercertificering gebeuren door het nationaal coördinatiebureau die de verlenging moet goedkeuren op basis van de aangepaste documenten. Zo staat het letterlijk in de examenreglementeringen. Naar mijn idee betekent dat, dat Nederlanders moeten voldoen aan de eisen die in NL gesteld worden voor de verlenging.treespotter wrote: Ik denk dat de EAC ook de niet puntentellende Nederlanders van een vernieuwd certificaat moet voorzien. Het blijft per slot van rekening een Europees certificaat met Europese regeltjes.
Wat de kostprijs van de recertificering betreft: ik heb geen idee hoeveel jullie in NL betalen voor de verlenging van het certificaat. Maar voor die verlenging moet er aan de EAC betaald worden.The European Tree Worker Certificate can be held for the duration of three years from the issue date, after which it expires. However Re-certification may be applied for by the Tree Worker if they can demonstrate that they have worked in tree care by climbing during the 36 months following the exam with at least 24 months in the field.
Applications should be made in writing to the national coordination office and by submitting appropriate documents to verify the record of work and a valid first-aid qualification. If approved, the certificate will be renewed for a further three years by the national co-ordination office and this has to pay for the re-certification to the EAC.