auto dubbele cabine
Posted: 30 May 2015, 20:43
Wie kan me even op weg zetten bij het volgende...
(als Vlaming in Nederland moet ik nog steeds mijn weg zoeken in het zzp gebeuren...)
Voor mijn opdrachten als zzp-er (niet mijn hoofdinkomen!) rijd ik met mijn prive-auto naar een opdrachtgever. (kilometers declareer ik)
Het eindeloze in/uit gezeul begint danig op mijn systeem te werken.
Ik ben dus op zoek naar een 'bestelauto' met dubbele cabine, en heb reeds concreet mijn oog op iets tweedehands laten vallen.
Punt is:
Ik koop deze auto prive aan, ik betaal er dan ook nog eens btw op.
Wegenbelasting is 400€/kwartaal!!
Mocht ik deze op mijn 'bedrijf' aankopen, dan betaal ik maar 120€/kwartaal, wat ik aanvaardbaar vind.
Wat zijn nu de voor en nadelen van deze auto 'op het bedrijf' aan te kopen, en kan me iemand uitleggen hoe je dit concreet doet? (link naar de site van de belastingsdienst hoeft niet, heb daar al alles gelezen, maar raak er niet veel wijzer uit...)
Alvast bedankt!
(als Vlaming in Nederland moet ik nog steeds mijn weg zoeken in het zzp gebeuren...)
Voor mijn opdrachten als zzp-er (niet mijn hoofdinkomen!) rijd ik met mijn prive-auto naar een opdrachtgever. (kilometers declareer ik)
Het eindeloze in/uit gezeul begint danig op mijn systeem te werken.
Ik ben dus op zoek naar een 'bestelauto' met dubbele cabine, en heb reeds concreet mijn oog op iets tweedehands laten vallen.
Punt is:
Ik koop deze auto prive aan, ik betaal er dan ook nog eens btw op.
Wegenbelasting is 400€/kwartaal!!
Mocht ik deze op mijn 'bedrijf' aankopen, dan betaal ik maar 120€/kwartaal, wat ik aanvaardbaar vind.
Wat zijn nu de voor en nadelen van deze auto 'op het bedrijf' aan te kopen, en kan me iemand uitleggen hoe je dit concreet doet? (link naar de site van de belastingsdienst hoeft niet, heb daar al alles gelezen, maar raak er niet veel wijzer uit...)
Alvast bedankt!