Sinds enige tijd volg ik met grote interesse dit forum en alles wat er zo nu en dan gezegd wordt.
Eerst maar eens een stukje over mezelf:
Ik ben Joost, 28 jaar en in woon in Ommen. Met een aantal andere enthousiastelingen ben ik vrijwilliger bij buitenterrein de Ada's hoeve en sinds een jaar of 2 zijn we daar bezig met klimmen in bomen. We hebben ondertussen met professionele begeleiding 4 cursusdagen gehad en dus heb ik besloten zelf maar eens wat apparatuur aan te schaffen.
Een klimgordel heb ik gisteren gekocht bij Wolfswinkel, maar toen ik vroeg wat voor lijn ik zou moeten hebben vertelde de man mij eerlijk dat een gewone klimlijn misschien voor mij wel net zo geschikt zou zijn als een (duurdere) boomklimlijn.
Nu volgt mijn vraag aan jullie: Wat zouden jullie in mijn geval doen? Ik zal waarschijnlijk maar een keer of 10 per jaar enige tijd in een boom doorbrengen maar ik wil wel dat alles veilig gebeuren kan, met het oog daarop is de prijs niet het belangrijkste criterium.
Ik zit eraan te denken om een Grigri2 te gebruiken in combinatie met een handstijgklem en voetband om snel en makkelijk omhoog te kunnen komen. Daarvoor zit je vast aan een bepaalde diameter lijn, maar dat zou volgens mijn niet zo'n punt moeten zijn.
Een hoop informatie ineens misschien, maar ik hoop dat iemand me een beetje verder kan en wil helpen.
Alvast bedankt