Pas op, bomen!
Pas op, bomen!
Als je de begeleidingssnoei vergeten bent, kun je dat natuurlijk ook zo oplossen!
- Attachments
-
- let op bomen bordje.jpg (26.25 KiB) Viewed 6644 times
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
- honda_power
- Treehugger
- treespotter
- Prinses Irene
Wat zou het toch fijn zijn wanneer dit soort bordjes in Nederland ook 'mogen'.
Helaas geef je hier dan alleen maar toe dat je 'fout' zit als weg/boombeheerder en de eventueel opgelopen schade zal moeten worden vergoed.
Een schade aan een voertuig zal hier alleen maar NIET worden uitgekeerd als aangetoond kan worden dat de vrachtwagen chauffeur 'een local' was die van de werkelijke situatie (en dus niet alleen middels het bordje) op de hoogte was.
Helaas geef je hier dan alleen maar toe dat je 'fout' zit als weg/boombeheerder en de eventueel opgelopen schade zal moeten worden vergoed.
Een schade aan een voertuig zal hier alleen maar NIET worden uitgekeerd als aangetoond kan worden dat de vrachtwagen chauffeur 'een local' was die van de werkelijke situatie (en dus niet alleen middels het bordje) op de hoogte was.
bordjes
In Amsterdam staan ze ook bij platanen die over de weg hangen (ze kunnen n.l. niet anders aan de andere zijde geen ruimte ivm huizen) ik heb zelfs begrepen dat het juridisch in de haak zit omdat de bomen waadevol genoeg zijn en bomenstructuurplan etc. in ieder geval kan boombeheerder bij de rechtbank aantonen dat alles in het werk gesteld is om schade te voorkomen en is er geen andere mogelijkheid als kap, en bomen te belangrijk dus juridisch OK!
Ik vind jullie wel erg negatief. er is niets mooiers als bomen die over de weg hangen en misschien moeten wij weer leren om onze voeten op te tillen als we over de stoep met al dan niet opgedrukte bestrating lopen en moeten wij misschien wel omhoog kijken dat we ons hoofd niet tegen een tak stoten en moeten wij misschien wel met ons rijgedrag (snelheid) rekening gaan houden op wegen met bomen erlangs dat een boom uit kan steken over de weg.
Ik denk dat de meeste van jullie het liefst die hele zorgplicht en andere juridisch bomengedoe in de vuilnisbak zien verdwijnen dat een boom gewoon lekker kan doen waar die zin in heeft,..
Ik laat mij in ieder geval graag omscholen tot bordjes plaatser zodat de bomen dan lekker vrijuit kunnen groeien.
Ik vind jullie wel erg negatief. er is niets mooiers als bomen die over de weg hangen en misschien moeten wij weer leren om onze voeten op te tillen als we over de stoep met al dan niet opgedrukte bestrating lopen en moeten wij misschien wel omhoog kijken dat we ons hoofd niet tegen een tak stoten en moeten wij misschien wel met ons rijgedrag (snelheid) rekening gaan houden op wegen met bomen erlangs dat een boom uit kan steken over de weg.
Ik denk dat de meeste van jullie het liefst die hele zorgplicht en andere juridisch bomengedoe in de vuilnisbak zien verdwijnen dat een boom gewoon lekker kan doen waar die zin in heeft,..
Ik laat mij in ieder geval graag omscholen tot bordjes plaatser zodat de bomen dan lekker vrijuit kunnen groeien.
groet van Tarzan
Re: bordjes
Helemaal gelijk Frans!tarzan wrote: misschien moeten wij weer leren om onze voeten op te tillen als we over de stoep met al dan niet opgedrukte bestrating lopen
Er worden wel drempels gemaakt waar geen vrachtwagen fatsoenlijk overheen mag, en als een boomwortel een miniscuul dempeltje maakt moet de boom gekapt worden...
Vanavond mag ik het lot van 8 eiken verdedigen omdat 2 ervan een tuinmuurtje opdrukken. En er vallen eikels op autos. Maar de bomen staan wel in de hoofdgroenstuctuur, en de gemeente heeft zichzelf opgelegd om bomen die in de hoofdgroenstructuur staan niet weg te halen als er klachten zijn over vruchten die vallen...
Komt allemaal goed. Niemand weet echter wanneer...
Last edited by Pietje on 16 Dec 2008, 20:38, edited 1 time in total.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
- honda_power
- Treehugger
- treespotter
- Prinses Irene
Re: bordjes
Bullshit en dat weten die Amsterdamse juristen maar al te goed. Daarom roepen ze waarschijnlijk zo hard dat 'het hier wel mag'. Er is een andere optie als die bomen echt belangrijk zijn. Sluit die weg af voor het verkeer.tarzan wrote:en bomen te belangrijk dus juridisch OK!
Ik ben niet negatief. Ik probeer 'een probleem' alleen van meerdere kanten te bekijken en zo te zien doe jij dat niet zo graag. Nog steeds gezond van lijf en leden Frans? Ik hoop van harte dat dat voor jou nog lang zo blijft. Ik wil jou wel eens horen wanneer jij slecht ter been bent of erger, je in een rolstoel moet voortbewegen. Sluit de minder valide mensen niet uit in deze samenleving kerel.Ik vind jullie wel erg negatief. er is niets mooiers als bomen die over de weg hangen en misschien moeten wij weer leren om onze voeten op te tillen als we over de stoep met al dan niet opgedrukte bestrating lopen
Kijk Frans, vriendIk denk dat de meeste van jullie het liefst die hele zorgplicht en andere juridisch bomengedoe in de vuilnisbak zien verdwijnen dat een boom gewoon lekker kan doen waar die zin in heeft,..

- honda_power
- Treehugger
Re: Pas op, bomen!
zou nog eens foto`s maken van die peppel in bergen hierbij dan

frits
Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt