Pas op, bomen!

Bespreek boeken, foto's, docu's, filmpjes, enzovoort.
Post Reply
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Pas op, bomen!

Post by Pietje »

Als je de begeleidingssnoei vergeten bent, kun je dat natuurlijk ook zo oplossen!
Attachments
let op bomen bordje.jpg
let op bomen bordje.jpg (26.25 KiB) Viewed 6644 times
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
honda_power
Treehugger
Treehugger

Post by honda_power »

zo staat er hier in bergen[nh] een bordje scheve bomen zijn nooit goed begeleid toen ze jong waren

en staat ook zon zelfde bordje als op de foto bij een peppel die flink over de weg hangt vrachtwagen kan er in ieder geval niet langs
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Wat zou het toch fijn zijn wanneer dit soort bordjes in Nederland ook 'mogen'.
Helaas geef je hier dan alleen maar toe dat je 'fout' zit als weg/boombeheerder en de eventueel opgelopen schade zal moeten worden vergoed.
Een schade aan een voertuig zal hier alleen maar NIET worden uitgekeerd als aangetoond kan worden dat de vrachtwagen chauffeur 'een local' was die van de werkelijke situatie (en dus niet alleen middels het bordje) op de hoogte was.
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

bordjes

Post by tarzan »

In Amsterdam staan ze ook bij platanen die over de weg hangen (ze kunnen n.l. niet anders aan de andere zijde geen ruimte ivm huizen) ik heb zelfs begrepen dat het juridisch in de haak zit omdat de bomen waadevol genoeg zijn en bomenstructuurplan etc. in ieder geval kan boombeheerder bij de rechtbank aantonen dat alles in het werk gesteld is om schade te voorkomen en is er geen andere mogelijkheid als kap, en bomen te belangrijk dus juridisch OK!

Ik vind jullie wel erg negatief. er is niets mooiers als bomen die over de weg hangen en misschien moeten wij weer leren om onze voeten op te tillen als we over de stoep met al dan niet opgedrukte bestrating lopen en moeten wij misschien wel omhoog kijken dat we ons hoofd niet tegen een tak stoten en moeten wij misschien wel met ons rijgedrag (snelheid) rekening gaan houden op wegen met bomen erlangs dat een boom uit kan steken over de weg.

Ik denk dat de meeste van jullie het liefst die hele zorgplicht en andere juridisch bomengedoe in de vuilnisbak zien verdwijnen dat een boom gewoon lekker kan doen waar die zin in heeft,..

Ik laat mij in ieder geval graag omscholen tot bordjes plaatser zodat de bomen dan lekker vrijuit kunnen groeien.
groet van Tarzan
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Re: bordjes

Post by Pietje »

tarzan wrote: misschien moeten wij weer leren om onze voeten op te tillen als we over de stoep met al dan niet opgedrukte bestrating lopen
Helemaal gelijk Frans!

Er worden wel drempels gemaakt waar geen vrachtwagen fatsoenlijk overheen mag, en als een boomwortel een miniscuul dempeltje maakt moet de boom gekapt worden...

Vanavond mag ik het lot van 8 eiken verdedigen omdat 2 ervan een tuinmuurtje opdrukken. En er vallen eikels op autos. Maar de bomen staan wel in de hoofdgroenstuctuur, en de gemeente heeft zichzelf opgelegd om bomen die in de hoofdgroenstructuur staan niet weg te halen als er klachten zijn over vruchten die vallen...

Komt allemaal goed. Niemand weet echter wanneer...
Last edited by Pietje on 16 Dec 2008, 20:38, edited 1 time in total.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
honda_power
Treehugger
Treehugger

Post by honda_power »

en zo heb ik zaterdag iemand gelukkig weer af kunnen houden van kandaleren van een eik :D nu opkronen en uitdunnen

reden is ook beetje onzinnig :? er vallen elk jaar meer blaadjes in de tuin :roll:
jef
Treehugger
Treehugger

Post by jef »

maar als ik met mijn vrachtwagen en hoogwerker op sommige binnenwegen tussen de laaghangende takken moet slalommen denk ik soms toch: "opsnoeien tot 4m aub" :)
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Re: bordjes

Post by treespotter »

tarzan wrote:en bomen te belangrijk dus juridisch OK!
Bullshit en dat weten die Amsterdamse juristen maar al te goed. Daarom roepen ze waarschijnlijk zo hard dat 'het hier wel mag'. Er is een andere optie als die bomen echt belangrijk zijn. Sluit die weg af voor het verkeer.
Ik vind jullie wel erg negatief. er is niets mooiers als bomen die over de weg hangen en misschien moeten wij weer leren om onze voeten op te tillen als we over de stoep met al dan niet opgedrukte bestrating lopen
Ik ben niet negatief. Ik probeer 'een probleem' alleen van meerdere kanten te bekijken en zo te zien doe jij dat niet zo graag. Nog steeds gezond van lijf en leden Frans? Ik hoop van harte dat dat voor jou nog lang zo blijft. Ik wil jou wel eens horen wanneer jij slecht ter been bent of erger, je in een rolstoel moet voortbewegen. Sluit de minder valide mensen niet uit in deze samenleving kerel.
Ik denk dat de meeste van jullie het liefst die hele zorgplicht en andere juridisch bomengedoe in de vuilnisbak zien verdwijnen dat een boom gewoon lekker kan doen waar die zin in heeft,..
Kijk Frans, vriend :wink: Nou zitten we weer helemaal op één lijn. Daarom vind ik het heerlijk om door de 'binnenlanden' van Zweden te rijden. Wat daar allemaal wel niet voor 'vuilnis' langs de weg staat... Heerlijk. En wat dat juridische bomengedoe betreft? Daar hoeft van mij niet eens bomen tussen te staan. Onvoorstelbaar dat mensen het elkaar op die manier moeilijk lopen te maken.
honda_power
Treehugger
Treehugger

Re: Pas op, bomen!

Post by honda_power »

zou nog eens foto`s maken van die peppel in bergen hierbij dan

Image

Image

Image

Image

Image

Image