Over welke bomen gaat het hier?

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
KIMME
Treehugger
Treehugger

Over welke bomen gaat het hier?

Post by KIMME »

http://www.quotenet.nl/biz/faillissemen ... invest.php

Naar verluidt een soort robinia, maar ik zie geen blaadjes of iets dergelijks om er een volledige naam aan vast te plakken.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
Harrie
Treehugger
Treehugger

Post by Harrie »

Het zal wel Robinia pseudoaccacia zijn, dit wordt voornamelijk gebruikt voor de hout productie het zogenaamde ''Europese hardhout''.
KIMME
Treehugger
Treehugger

Post by KIMME »

Dat denk ik niet harrie. kleur en textuur van het kopse hout komt niet overeen met de foto die zij in het artikel hebben verwerkt. Ik heb trouwens nog nooit zulke snelle groei bij een robinia gezien. wat niet wegneemt dat het misschien wel mogelijk is maar ik twijfel eraan.
Roel
Treehugger
Treehugger

Post by Roel »

Zoiets heb ik ook wel eens in het nieuws gezien. Je kon dan investeren in ''Europees Hardhout'' soort van beleggen (weet niet precies hoe het zit.) maar ze hadden een heleboel Acacia aangeplant op zware klei grond. Dit ging dus goed mis..
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Ik denk dat Harry hier toch gelijk heeft Kimme. De kleuren op een foto moet je altijd met een korreltje zout nemen. Je moest eens weten wat een 'mooie' blauw/paarse gloed er over de foto's hangt die uit mijn telefoon'camera' komen :? . Het hout is waarschijnlijk opgeschuurd en geolied om de jaarringen beter voor de dag te laten komen. Die enorme groei is heel goed mogelijk. De bomen die in de klei van de flevopolders staan doen hier niet voor onder (OOK AL IS DE STRUCTUUR DAN BAGGER). Goede snelle groei zegt niets over de hoge kwaliteit van het hout, integendeel. Plataan is ook zo'n mooi voorbeeld. Ik weet op meerdere plaatsen platanen te staan die het zo enorm (in onze ogen) naar hun zin hebben, dat ze vergeten dat zij ook nog een stevige (stabiele) kroon moeten vormen.

Dit was één van de eerste 'groene' investeerders die de bietenbrug op ging. Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat blijkt wanneer de eerste CO2 verrekenaar zijn belofte niet waar kan maken.
KIMME
Treehugger
Treehugger

Post by KIMME »

redelijk slechte foto's als het zo moet zijn dan... Ik zou er echt geen robinia pseudoaccacia in herkend hebben...
chestnutnut
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by chestnutnut »

overduidelijk Robinia, zelfs de bovenste foto is aan de schors en verhouding spint/kernhout te zien een (traag gegroeide) acaciastam
groeten,
Joe
gabbel
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker

Post by gabbel »

het zou zomaar eens kunnen zijn dat ze het hout voor de foto behandelt hebben met olie of lak waardoor de kleur dieper wordt.
als ik dat bovenste blaadje nou eens was, wat een uitzicht had ik dan
Post Reply