soort van scheur loopt rondom de boom naar boven,waar de boom verder gaat in 3 zware opgaande takken lengte 7 meter dikte 25 cm.
lijkt erop dat de rechter tak de boom gaat laten scheuren als een bananenschil.
kan dit kwaad?
kan dit kwaad?
- Attachments
-
- foto
- boom vlist 2.JPG (21.16 KiB) Viewed 4021 times
-
- foto
- boom vlist.JPG (14.17 KiB) Viewed 4022 times
- treespotter
- Prinses Irene
Weet je zeker dat het geen blikseminslag is? Een 'scheur' lijkt mij in eerste instantie geen optie. Als dit een scheur was dan zou of 1. met zo'n enorme scheurlengte de tak er al lang af liggen. 2. deze scheur ook aan de andere kant van de boom te zien zijn.
Plaats nog eens een foto van de totale boom en kijk eens of de 'scheur' niet ook boven de vork te zien is.
Een enorm eenzijdige kroon waar een veranderde windbelasting aan staat te rukken kan inderdaad een scheur veroorzaken, maar dan moet je dit wel kunnen zien en zo'n detailfoto helpt daar niet echt bij.
Het zou ook een symptoom kunnen zijn van de schimmelaantasting weerschijnzwam, maar hier heb je weer een meer gedetailleerde foto van de totale scheur voor nodig samen met een paar zeer gedetailleerde foto's.
Zo zie je maar, er zijn veel mogelijkheden, maar deze zijn eigenlijk alleen maar ter plaatse te beoordelen.
Mijn huisarts vraagt mij per slot van rekening ook niet om een foto van mijn broek door te mailen omdat ik misschien af en toe een beetje moeilijk loop. Hij wil ook met eigen ogen zien en ruiken of ik misschien toch niet te veel gezopen heb tijdens bijvoorbeeld een veteranenklimweekeind.
Plaats nog eens een foto van de totale boom en kijk eens of de 'scheur' niet ook boven de vork te zien is.
Een enorm eenzijdige kroon waar een veranderde windbelasting aan staat te rukken kan inderdaad een scheur veroorzaken, maar dan moet je dit wel kunnen zien en zo'n detailfoto helpt daar niet echt bij.
Het zou ook een symptoom kunnen zijn van de schimmelaantasting weerschijnzwam, maar hier heb je weer een meer gedetailleerde foto van de totale scheur voor nodig samen met een paar zeer gedetailleerde foto's.
Zo zie je maar, er zijn veel mogelijkheden, maar deze zijn eigenlijk alleen maar ter plaatse te beoordelen.
Mijn huisarts vraagt mij per slot van rekening ook niet om een foto van mijn broek door te mailen omdat ik misschien af en toe een beetje moeilijk loop. Hij wil ook met eigen ogen zien en ruiken of ik misschien toch niet te veel gezopen heb tijdens bijvoorbeeld een veteranenklimweekeind.
kan dit kwaad 2
bij navraag is er inderdaad bliksem inslag geweest,wist niet dat dit van die lange sporen achterliet;bovenin de vork loopt ie ook door,kan er een vuist insteken.
plaats nog totaalfoto.
marijn
plaats nog totaalfoto.
marijn
- treespotter
- Prinses Irene
Het was geen wedstrijd hoor. Ik heb ondertussen wel geleerd dat je alle mogelijke opties moet openhouden wanneer er een foto voorgeschoteld wordt. Een foto kan voor jou een 'net heeeel erg belangrijk detail' buiten beeld houden omdat de fotograaf niet weet dat het een heel erg belangrijk detail is (in dit geval bijvoorbeeld de van hoger komende bliksemwond).