Spidercar
Spidercar
Bij elke keer dat die remde op de terugweg had ik zo iets van pas op!o gaat net goed!
haha
http://www.youtube.com/watch?v=n8Nfvr4iWeQ
haha
http://www.youtube.com/watch?v=n8Nfvr4iWeQ
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
Re: Spidercar
dan kun je serieus off the road rijden:)
ik doe hem het niet na, op sommige stukken had ie ook de handrem vast om te voorkomen dat ie voorover klapt.
mvg
ik doe hem het niet na, op sommige stukken had ie ook de handrem vast om te voorkomen dat ie voorover klapt.
mvg
- treespotter
- Prinses Irene
Overal heb je tegenwoordig knopjes voor en bij de firma Land Rover heet dat al jaren HDC (Hill Decent Control).
IK heb in dit filmpje meer respect voor de motorenbouwer die ervoor gezorgd heeft dat de motor op zulke ongelofelijke hoeken nog steeds van olie wordt voorzien dan voor de berijders van het voertuig.
IK heb in dit filmpje meer respect voor de motorenbouwer die ervoor gezorgd heeft dat de motor op zulke ongelofelijke hoeken nog steeds van olie wordt voorzien dan voor de berijders van het voertuig.

- callum-aan
- Treehugger
Tussen de 80.000 en 125.000 euro kost zo'n auto hier. Als je zulke toeren uithaalt met zo'n auto ben je niet echt wijs! Trouwens met een goedkopere auto ook niet?
"45 graden helling max" staat er in het boekje. Zal de verzekering best wel gebruik van maken als ze het schade rapport ontvangen.
Wel knap dat het uiteindelijk goed is afgelopen. Chapeau voor de HDC? (En de tractie control)
Paul
"45 graden helling max" staat er in het boekje. Zal de verzekering best wel gebruik van maken als ze het schade rapport ontvangen.
Wel knap dat het uiteindelijk goed is afgelopen. Chapeau voor de HDC? (En de tractie control)
Paul
Me transmitte sursum Caledoni!!
bigbird wrote:dan kun je serieus off the road rijden:)
mvg
bij deze auto kan je de handrem niet "vasthebben"... Je zet hem op met een knop en hij springt vanzelf weer af als je gas geeft.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
- treespotter
- Prinses Irene
Ha ha. En dat laatste (het gasgeven) wat Kimme hier noemt Bigbird, is nou net iets waar je op deze helling NIET op zit te wachten.KIMME wrote:bigbird wrote:dan kun je serieus off the road rijden:)
mvg
bij deze auto kan je de handrem niet "vasthebben"... Je zet hem op met een knop en hij springt vanzelf weer af als je gas geeft.
ben je wel snel naar beneden haha dus je kan de handrem wel vast houden tot het moment dat je gas geeft, waar je weer niet op zit te wachten.treespotter wrote:Ha ha. En dat laatste (het gasgeven) wat Kimme hier noemt Bigbird, is nou net iets waar je op deze helling NIET op zit te wachten.KIMME wrote:bigbird wrote:dan kun je serieus off the road rijden:)
mvg
dus in theorie kan je de handrem wel vasthouden:)
maar ik ben meer het type van snelle auto's
mvg raphael
die range had ook een snelle wagen kunnen zijn...
snel bergaf dan toch.
snel bergaf dan toch.
- treespotter
- Prinses Irene
En zeker weten dat het dan niet de eerste RR sport was die 'op het dak' snel was.jef wrote:die range had ook een snelle wagen kunnen zijn...
snel bergaf dan toch.
haha nee inderdaad nee ik ben meer van snel op wielen.
ik heb momenteel een volvo 850 orgineel rijdt ie 200.
met een beetje "kietelen" andere moter,versnellingsbak,aandrijflijn.
en nog meer van dat soort ongein loopt 270:) (is getest in duitsland)
mvg raphael
ps voor de geintresseerden der ligt een 5 liter v8 onder de kap (benzine)
met dubbele turbo
ik heb momenteel een volvo 850 orgineel rijdt ie 200.
met een beetje "kietelen" andere moter,versnellingsbak,aandrijflijn.
en nog meer van dat soort ongein loopt 270:) (is getest in duitsland)
mvg raphael
ps voor de geintresseerden der ligt een 5 liter v8 onder de kap (benzine)
met dubbele turbo
jef wrote:die range had ook een snelle wagen kunnen zijn...
snel bergaf dan toch.
ik vind 200 km/h (met de 2.7 TDV6) toch best snel voor een terreinwagen van om en bij de 2500 kg... En bij de zwaardere motoren zoals de 5.0 (V8) liter heb je dan 25 km/h meer dus daar moet je het al echt niet voor doen.
Deze in het filmpje lijkt mij ook de 5.0 te zijn afgaande op het geluid. Iedere land rover met een automatische versnellingsbak, afgezien van de freelander heeft een motorprogrammatie die het onmogelijk maakt dat de motor afslaat bij het beklimmen van een helling. Dus in de praktijk wil dat zeggen dat dit met een 2.7 liter ook zou lukken.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
op een gegeven moment heeft een motor niet genoeg vermogen meer.
dus zal ie afslaan of je versnellingsbak begint eerst te roken en vliegt dan in de fik.
het is leuk zo'n programmatje maar je moet wel het vermogen hebben
om door te kunnen trekken.
mvg raphael
dus zal ie afslaan of je versnellingsbak begint eerst te roken en vliegt dan in de fik.
het is leuk zo'n programmatje maar je moet wel het vermogen hebben
om door te kunnen trekken.
mvg raphael
- callum-aan
- Treehugger
Dat vermogen heeft hij wel hoor. Ik denk eerder dat grip een beperkende factor is.
Zelf heb ik een discovery TD5. En die gaat ook door, zelfs bij echt stijl omhoog. Heeft met de overbrenging te maken. Alleen bij plotseling koppeling laten opkomen of het raken van een muur slaat ie misschien af. En die Rangerover Sport heeft meer vermogen.
Daarbij heeft de rangerover automaat en die zal misschien ook wel zorgen dat de motor blijft lopen maar dat weet ik niet zeker of die techniek zo werkt.
Paul
Zelf heb ik een discovery TD5. En die gaat ook door, zelfs bij echt stijl omhoog. Heeft met de overbrenging te maken. Alleen bij plotseling koppeling laten opkomen of het raken van een muur slaat ie misschien af. En die Rangerover Sport heeft meer vermogen.
Daarbij heeft de rangerover automaat en die zal misschien ook wel zorgen dat de motor blijft lopen maar dat weet ik niet zeker of die techniek zo werkt.
Paul
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Denk alleen dat je oude defender wat beter nog zou trekken op een helling, want die heeft een kortere overbrenging op de eerste versnellingen....en dat scheelt. Met mijn oude disco TDI was 't lastiger om terrein te rijden dan met mijn defender.
Maar wel enorm mooi om dit filmpje te zien, ongelofelijk om zo stijl te gaan rijden met een kapitale auto. Dacht zelfs even dat de helling getruct was, maar de bomen op de achtergrond staan echt recht. Oftewel een knap staaltje video-shoppen of enorm veel vertrouwen in mens en machine.
ga 't zelf niet nadoen, vind die drempels zo nu en dan al veel te stijl.
grtn wouter
Maar wel enorm mooi om dit filmpje te zien, ongelofelijk om zo stijl te gaan rijden met een kapitale auto. Dacht zelfs even dat de helling getruct was, maar de bomen op de achtergrond staan echt recht. Oftewel een knap staaltje video-shoppen of enorm veel vertrouwen in mens en machine.
ga 't zelf niet nadoen, vind die drempels zo nu en dan al veel te stijl.
grtn wouter
- climb fast, move slow -
- callum-aan
- Treehugger
Dat denk ik ook als mijn defender ook een TD5 was. Want op de defender 200TDi had ik alleen een sperdiff op de tussen bak. Nu heb ik tractie control, HDC en wat je nog meer kunt bedenken.-WOUTER- wrote:Denk alleen dat je oude defender wat beter nog zou trekken op een helling, want die heeft een kortere overbrenging op de eerste versnellingen....en dat scheelt. Met mijn oude disco TDI was 't lastiger om terrein te rijden dan met mijn defender.
Het blijft me wel verbazen dat de fly by wire pedalen er voor zorgen dat je zonder de pedalen aan te hoeven raken overal over heen kunt rollen. De defender had wel eens wat extra gas nodig.
Daarbij heb ik het terrein rijden wel gehad. Nu moet mijn auto heel blijven. Ik heb wel de standaard bumper vervangen voor een stalen lierbumper. Dan blijf ik ook niet meer met die lage bumper achter stronken hangen.
Paul
In het you tube filmpje zie na afloop enkele gerelateerde filmpjes, waarvan er een in een defender op dezelfde helling.
Oh Oh is niet gelukt jammer
Schijnbaar kom je met €60.000 meer en wat extra techniek wel ergens

Oh Oh is niet gelukt jammer

Schijnbaar kom je met €60.000 meer en wat extra techniek wel ergens

ik klim liever ... dan werken
ligt niet aan de poen, maar aan de lengte van de aandrijflijn/overbrenging
en hoe hoog de giering is. in d oude defenders had je een hoge en lage giering,
weet niet of dat nog steeds is. ben niet zo thuis in landrover.
ben meer thuis in de snelle auto's en de techniek daarvan.
mvg
en hoe hoog de giering is. in d oude defenders had je een hoge en lage giering,
weet niet of dat nog steeds is. ben niet zo thuis in landrover.
ben meer thuis in de snelle auto's en de techniek daarvan.
mvg
- callum-aan
- Treehugger
[quote="bigbird"]ligt niet aan de poen, maar aan de lengte van de aandrijflijn/overbrenging
en hoe hoog de giering is./quote]
En het zwaartepunt, wielbasis, gewicht, bandenspanning, profiel, ondergrond, enz
Veel factoren. Maar het blijft indrukwekkend.
Paul
en hoe hoog de giering is./quote]
En het zwaartepunt, wielbasis, gewicht, bandenspanning, profiel, ondergrond, enz
Veel factoren. Maar het blijft indrukwekkend.
Paul
zie je wel ik heb er niet zo veel verstand van.
ik moet gwn me klep dicht houden:P
mvg
ik moet gwn me klep dicht houden:P
mvg