Oordoppen met radio

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
frans
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Re: Wil de dader zich melden?

Post by frans »

-WOUTER- wrote:daar deed me dit aan denken toen ik 't vandaag op de radio hoorde boven in de boom in m'n nieuwe peltor oordoppen :wink:

grtn wouter
weet natuurlijk niet wat de situatie is, maar heb je die radio echt nodig?
kan mij voorstellen dat jouw grondman die oordoppen van jou wel kan schieten.
natuurlijk wel super handig voor onweis boring werk.
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

ik weet niet welke hij heeft maar ik heb de peltor alert en die gaat net de grondman zijn stem versterken en je hoort veel beter met dan zonder en ondertussen kan je leuk naar de muziek luisteren en weet je savonds wat er allemaal gebeurt is .
ik vind ze onwijs gaaf
laat een oen niet zomaar doen !
frans
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by frans »

ik praat gewoon zo veel mogelijk contact houden vind ik belangrijk en fijn werken
alleen zijn mijn collega's het geouwehoer soms zat :lol:
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

en dan kopen ze oordoppen die versterker kan je gewoon uitzetten en dan werken ze als oordoppen . dus als je je collega zijn geouwehoer beu bent uit die handel :lol:
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Ja Frans ik kan me ernstig voorstellen dat iemand jou geouwehoer beu is....vooral dat lachje van me zou al genoeg zijn om m'n oordoppen de hele dag op te houden :lol: :lol:
Nee geintje joh !

Ik heb een goeie collega die onlangs FM peltors heeft aangeschaft en sindsdien is het behoorlijk saai in de boom - dus ikke ook van die dingen kopen.
Dacht altijd dat het niet echt fijn zou zijn en dat je er eigenlijk niks aan hebt, maar niets is minder waar. Tijdens klimwerk niet echt ideaal, maar wel als je met van die suffe hoveniers wat boompjes moet doen en zij de hele tijd de snipperaar vol gas hebben staan en onder de boom aan 't snipperen zijn. Dan is het wel prettig om rustig het nieuws en wat muziek te kunnen horen !!
Verder ideaal zoals al eerder gemeld bij enorm saai werk zoals stobben frezen, snipperen, kachelhout afkorten en planken zagen.

maar met vang en klimwerk met een collega wat minder leuk en zeker ook gevaarlijk omdat je 't stemgeluid echt niet meer goed hoort, zelfs al staan ze echt zacht. De demping is beter als van normale doppen zelfs als de radio niet aanstaat.
Prijs is wel behoorlijk aan de hoge kant, maar had het geluk dat ik ze voor 50 euries in een aanbieding kon kopen :wink:

Je hebt ze ook met intercom naar andere sets en zelfs met blue tooth en een microfoon, maar dat ging me echt te ver. Dan kun je evengoed je laptop en agenda mee in de boom gaan nemen en een tijdelijk kantoor in de kroon opzetten :lol: :lol:

Qua geluidsbescherming en ideale omgevingsgeluiden blijf ik echter bij mijn fantastische ottoplastieken. Die zijn echt grandioos. Jammer dat daar geen fm-ontvangertje in past....

grtn wouter
- climb fast, move slow -
Roel
Treehugger
Treehugger

Post by Roel »

Heb ook wel eens zitten denken om van die oordoppen met radio de kopen, maar de prijs valt wel een beetje tegen. Ik heb ze wel eens op gehad bij een om van mij met hagen knippen en dat beviel wel goed, alleen hij stoorde wel als je een redelijk stuk loopt wat wel jammer is. Hebben jullie veel last van storen? of valt het mee?
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

ik zelf ben misschien wel beetje gestoord maar de fm zender valt echt goed mee is wel beetje afhankelijk waar je zit natuurlijk. 8)
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

weinig storing bij peltor, je hebt ook goeiekope rommel voor weinig geld, maar dan heb je ook goeiekope geluidskwaliteit en goeie storingen.

Kijk eens bij wiltec.nl die hebben ooit aanbiedingen in die zooi - mijne waren in de aanbieding in januari. Maar kan altijd dat ze dat nog eens doen of zelfs verlengen.

grtn wouter
- climb fast, move slow -
NannoB
Treehugger
Treehugger

Post by NannoB »

-WOUTER- wrote: Kijk eens bij wiltec.nl
Zonder www doet de link het niet, dus voor de luxe:
http://www.wiltec.nl/
Thijs
Moderator
Moderator

Post by Thijs »

je hebt nu toch ook oordoppen die door middel van een mic. de omgevings geluiden door laat net zoals bij de communicatie setjes. want dat vind ik echt een groot nadeel van die fm doppen je hoort de rest niet meer!
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

klopt thys dat is dus de peltor alert alles onder de 60 db word versterkt en de rest word gedempt is echt wel leuk en je verstaat uw collega echt goed
Francis
Nieuw
Nieuw

Post by Francis »

boomverzorgingbruno wrote:klopt thys dat is dus de peltor alert alles onder de 60 db word versterkt en de rest word gedempt is echt wel leuk en je verstaat uw collega echt goed

Dat kan ik allen maar bevestigen, heb de zelfde.
jef
Treehugger
Treehugger

Post by jef »

Ik heb er gewoon eentje van dewalt voor tijdens het hersendodend werk, ben er heel tevreden over.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Jullie beginnen allemaal wanabee bouwvakkers te worden. Wel de herrie van Hilversum 3 om je kop maar je er toch een beetje voor schamen. Nog even en in elke boom met een boomverzorger erin hangt een boombox ( :lol: haha leuke woordspeling)
Vanmorgen een douglasje uit een tuin verwijderd met op de achtergrond de herrie van een radio op een bouwterrein :cry: en vanmiddag weer de hele dag genoten van de zingende vogeltjes met een op hol geslagen hormoonhuishouding.
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

heb jij dan vandaag geen les moeten geven wolter :roll:
en het materiaal ALLEMAAL in je bus moeten steken zodat je niet onnodig moet rondrijden :mrgreen: :mrgreen:
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Thijs wrote:je hebt nu toch ook oordoppen die door middel van een mic. de omgevings geluiden door laat
Doe dan gewoon geen doppen op...! :lol: :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
fritskroon
Nieuw
Nieuw

Post by fritskroon »

-WOUTER- wrote:Qua geluidsbescherming en ideale omgevingsgeluiden blijf ik echter bij mijn fantastische ottoplastieken. Die zijn echt grandioos. Jammer dat daar geen fm-ontvangertje in past....

grtn wouter
Er zijn in-oor-herrieremmers verkrijgbaar met geluidsbron. Hier kan je iedere geluidsdrager op aansluiten. Alpine heeft ze zeker, andere merken kunnen het ook wel voor elkaar krijgen.
tjeerd
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker

Re: Oordoppen met radio

Post by tjeerd »

ben echt ZWAAR tegen mensen die denken dat ze een ipod of radio koptelefoons
hebben in ons vakgebied ben je aan het afvangen is er wat belangrijks, de afleiding is gewoon te groot. Ik heb al gezien hoe een collega een hele lange tak tegen zijn hoofd kreeg omdat hij niet stond op te letten en met een radio bezig was.

En dan kan ik wel zeggen ik werk voor een grote aannemer maar veiligheid eerst
muziek in de pauze.

mvg tjeerd
Francis
Nieuw
Nieuw

Post by Francis »

tjeerd wrote:ben echt ZWAAR tegen mensen die denken dat ze een ipod of radio koptelefoons
hebben in ons vakgebied ben je aan het afvangen is er wat belangrijks, de afleiding is gewoon te groot. Ik heb al gezien hoe een collega een hele lange tak tegen zijn hoofd kreeg omdat hij niet stond op te letten en met een radio bezig was.

En dan kan ik wel zeggen ik werk voor een grote aannemer maar veiligheid eerst
muziek in de pauze.

mvg tjeerd

Ik heb mijn radio ALLEEN op als ik sta te versnipperen, tijdens afvangen NOOIT dat zou maar al te dom zijn. De microfoons die staan wel altijd op zodat ik de man in de boom of op de grond zeer goed kan horen.

groeten Francis
see you in the treetops
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

dat is net zo bij mij francis als ik in de boom zit mic op maar de radio af . en de mic zijn echt leuk om de mensen beter te verstaan .
Post Reply