Ja Frans ik kan me ernstig voorstellen dat iemand jou geouwehoer beu is....vooral dat lachje van me zou al genoeg zijn om m'n oordoppen de hele dag op te houden
Nee geintje joh !
Ik heb een goeie collega die onlangs FM peltors heeft aangeschaft en sindsdien is het behoorlijk saai in de boom - dus ikke ook van die dingen kopen.
Dacht altijd dat het niet echt fijn zou zijn en dat je er eigenlijk niks aan hebt, maar niets is minder waar. Tijdens klimwerk niet echt ideaal, maar wel als je met van die suffe hoveniers wat boompjes moet doen en zij de hele tijd de snipperaar vol gas hebben staan en onder de boom aan 't snipperen zijn. Dan is het wel prettig om rustig het nieuws en wat muziek te kunnen horen !!
Verder ideaal zoals al eerder gemeld bij enorm saai werk zoals stobben frezen, snipperen, kachelhout afkorten en planken zagen.
maar met vang en klimwerk met een collega wat minder leuk en zeker ook gevaarlijk omdat je 't stemgeluid echt niet meer goed hoort, zelfs al staan ze echt zacht. De demping is beter als van normale doppen zelfs als de radio niet aanstaat.
Prijs is wel behoorlijk aan de hoge kant, maar had het geluk dat ik ze voor 50 euries in een aanbieding kon kopen
Je hebt ze ook met intercom naar andere sets en zelfs met blue tooth en een microfoon, maar dat ging me echt te ver. Dan kun je evengoed je laptop en agenda mee in de boom gaan nemen en een tijdelijk kantoor in de kroon opzetten
Qua geluidsbescherming en ideale omgevingsgeluiden blijf ik echter bij mijn fantastische ottoplastieken. Die zijn echt grandioos. Jammer dat daar geen fm-ontvangertje in past....
grtn wouter