Hakselaar
Re: Hakselaar
Ik heb toch geen oranje auto Wouter, maar ook nog geen zwarte laro. Zag nog wel een ouwe oranje daf bus staan; € 1900,-Van een 'oud mannetje' geweest. Ben maar doorgereden. spaar wel voor de special edition
Groet, Hindry
Ik had even geen internetverbinding, en nu weibang, waar je bang van word
R-go, en oranje broeken in een topick
Afijn:
@ Mall Ik heb geen electrostart, maar het is goed te doen als je er maar voor zorgt dat je hem optijd bijvult. uitklap bak is er af, net als de ladderhang beugels, en ben nu bezig er een snel uit en in elkaar haal systeem van te maken, zodat hij in delen mee kan in mn auto als de hanger vol zit. Ik ga er trouwens een 3e (zwenk)wieltje opzetten.
Messen slijpen bij Bonekamp kost me 80,- euro excl,vind ik best aan de prijs!@ Mall en Wouter En idd met een hapje uithet mes van een steentje geeft hij geen kick naar onbalans, maar intussen een messen slijper gevonden die om de hoek zit en het goedkoper doet (weet nog niet hoeveel).
Ik denk dat het bij mij een tussenweg word, keertje zelf slijpen en dan een keertje laten slijpen.
@ Wolter foto's volgen nog, ben nog niet uitgepimpt, of bedoel je die 25 m3 ?
Ik ga de 9e verder daar zal hem nog 2 dagen inzetten om weer zo'n tijd te draaien,
@Frederick Ik snap je wel hoor! Ik reed toen ik begon ook met een oude Berlingo met de bladblazer op de voorstoel ivm ruimte gebrek. Ik zou zeggen verdien wat geld met die snip van je! En verkoop hem daarna aan een particulier als dat nog kan! ohja een klant ziet vaak niet het verschil tussen of jij 10 of 20 takken versnippert in een uur, zolang jij maar druk bezig bent en zweetdruppeltjes op je gezicht hebt, of van vermoeidheid of van woede om je snip

@ Timo, dus jij gaat in t Oranje komend weekend?

Afijn:
@ Mall Ik heb geen electrostart, maar het is goed te doen als je er maar voor zorgt dat je hem optijd bijvult. uitklap bak is er af, net als de ladderhang beugels, en ben nu bezig er een snel uit en in elkaar haal systeem van te maken, zodat hij in delen mee kan in mn auto als de hanger vol zit. Ik ga er trouwens een 3e (zwenk)wieltje opzetten.
Messen slijpen bij Bonekamp kost me 80,- euro excl,vind ik best aan de prijs!@ Mall en Wouter En idd met een hapje uithet mes van een steentje geeft hij geen kick naar onbalans, maar intussen een messen slijper gevonden die om de hoek zit en het goedkoper doet (weet nog niet hoeveel).
Ik denk dat het bij mij een tussenweg word, keertje zelf slijpen en dan een keertje laten slijpen.
@ Wolter foto's volgen nog, ben nog niet uitgepimpt, of bedoel je die 25 m3 ?
Ik ga de 9e verder daar zal hem nog 2 dagen inzetten om weer zo'n tijd te draaien,
@Frederick Ik snap je wel hoor! Ik reed toen ik begon ook met een oude Berlingo met de bladblazer op de voorstoel ivm ruimte gebrek. Ik zou zeggen verdien wat geld met die snip van je! En verkoop hem daarna aan een particulier als dat nog kan! ohja een klant ziet vaak niet het verschil tussen of jij 10 of 20 takken versnippert in een uur, zolang jij maar druk bezig bent en zweetdruppeltjes op je gezicht hebt, of van vermoeidheid of van woede om je snip

@ Timo, dus jij gaat in t Oranje komend weekend?

@ Tamil
Die laddersteun gaat er bij mij ook af binnenkort. Beetje een onzin feature.
Een zwenkwieltje? ben je dan niet bang dat je je hakkelaar wegduwt als je een beetje moet doordrukken met een brede tak? Ik ga het steuntje hoger maken, zodat de invoer lager komt.
En aanpassen naar snel in en uit elkaar: het enige wat je moet doen eigenlijk is het draadje van je noodknop doorknippen in het ribbel-slangetje en er een stekkertje op maken. Verder heb ik gewoon dop 13 op mijn schroeventol gezet, dus hij is in een paar tellen gedemonteerd nu.
Zie hier hoe ik er een taxus doorheen jaag......heerlijk
http://www.youtube.com/watch?v=fcpp8Z4M_SA
Die laddersteun gaat er bij mij ook af binnenkort. Beetje een onzin feature.
Een zwenkwieltje? ben je dan niet bang dat je je hakkelaar wegduwt als je een beetje moet doordrukken met een brede tak? Ik ga het steuntje hoger maken, zodat de invoer lager komt.
En aanpassen naar snel in en uit elkaar: het enige wat je moet doen eigenlijk is het draadje van je noodknop doorknippen in het ribbel-slangetje en er een stekkertje op maken. Verder heb ik gewoon dop 13 op mijn schroeventol gezet, dus hij is in een paar tellen gedemonteerd nu.
Zie hier hoe ik er een taxus doorheen jaag......heerlijk

http://www.youtube.com/watch?v=fcpp8Z4M_SA

Ik heb ook de beugel er af, met je vingers onder de bovenrand van de invoer bak krijg je hem er ook prima!
Verder heb ik de kunstof vleugel moeren met metale bus M8 van de uitklapbak toegepast bij de bouten van de uitvoer trechter, moet je ze iets smaller slijpen anders krijg je ze niet rond.
En onder aan de invoerbak heb ik 2 kunstof draaidoppen met metale bus draad M8 toegepast deze er handmatig makkelijk af te krijgen, nu nog een nieuwe stang vinden voor de lange inbus bout aan de uitvoer M10 deze met een splitpen vast en alles is handmatig uit elkaar te halen, handig als de accu van je schroeftol leeg is
Ik zal er binnenkort wel een foto op plaatsen.
Verder heb ik de kunstof vleugel moeren met metale bus M8 van de uitklapbak toegepast bij de bouten van de uitvoer trechter, moet je ze iets smaller slijpen anders krijg je ze niet rond.
En onder aan de invoerbak heb ik 2 kunstof draaidoppen met metale bus draad M8 toegepast deze er handmatig makkelijk af te krijgen, nu nog een nieuwe stang vinden voor de lange inbus bout aan de uitvoer M10 deze met een splitpen vast en alles is handmatig uit elkaar te halen, handig als de accu van je schroeftol leeg is

Ik zal er binnenkort wel een foto op plaatsen.
Ohja, zwenkwieltje met rem!
Mooi filmpje trouwens, klopt coniferen en dergelijke gaan er als de brandweer doorheen, waar andere snipperaars nog wel eens op staan te kauwen!

Mooi filmpje trouwens, klopt coniferen en dergelijke gaan er als de brandweer doorheen, waar andere snipperaars nog wel eens op staan te kauwen!
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
vond je dit dan eruitzien als als de brandweer
doe mij maar de eliet, die hapt het gewoon weg zonder de motor ook maar even in toeren te laten zakken en als die takken steeds handmatig af te remmen en door te duwen, ernstig slecht voor je polsen, ellebogen en schouders als ik dat zo zie en al eerder bij werken met de jo beau heb gezien.
Maar ja, ik ben helemaal blij met mijn snipperaar en jullie met die van jullie, maar als de brandweer dat vindt ik ernstig overdreven

doe mij maar de eliet, die hapt het gewoon weg zonder de motor ook maar even in toeren te laten zakken en als die takken steeds handmatig af te remmen en door te duwen, ernstig slecht voor je polsen, ellebogen en schouders als ik dat zo zie en al eerder bij werken met de jo beau heb gezien.
Maar ja, ik ben helemaal blij met mijn snipperaar en jullie met die van jullie, maar als de brandweer dat vindt ik ernstig overdreven

- climb fast, move slow -
de eliet heeft dan natuurlijk ook een no stress invoer, wat overigens wel een ultieme uitvinding is-WOUTER- wrote:vond je dit dan eruitzien als als de brandweer![]()
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
Dealer wilt de weibang terug overnemen (onder welke voorwaarden wordt nog besproken).
Hij verdeeld Caravaggi en jo beau. ik neem aan dat jullie allemaal in in koor gaan roepen (typen in hoofdletters) dat ik voor jo beau moet kiezen duuuuuuusss...
tips voor een type? niets te zot, geen moordmachine die bomen verslind.
Hij verdeeld Caravaggi en jo beau. ik neem aan dat jullie allemaal in in koor gaan roepen (typen in hoofdletters) dat ik voor jo beau moet kiezen duuuuuuusss...
tips voor een type? niets te zot, geen moordmachine die bomen verslind.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
gewoon int m 300 van jo beau kopen niet twijfelen kost dubbel van je weibag maar is super machine
laat een oen niet zomaar doen !
- treespotter
- Prinses Irene
Ga daar maar voor. Deze regelt zijn eigen toeren volgens mij. Ik zou ook voor die optie gaan, maar omdat Tamil nu de R-go heeft kan dat wel weer even op de lange baan geschoven worden.boomverzorgingbruno wrote:int m 300 van jo beau
De honda heeft een voorziening dat bij het toenemen van het koppel de gashendel wordt opengetrokken.treespotter wrote:Deze regelt zijn eigen toeren volgens mij.
Effe slikken bij het betalen, maar dat ben je snel vergeten als je eenmaal met de machine aan het werk bent. Zien + proberen = kopen.
Effe doorzetten nog!

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
raad is opgevolgd, net al mail gestuurd naar men verdeler dat hij hem mag bestellenboomverzorgingbruno wrote:gewoon int m 300 van jo beau kopen niet twijfelen kost dubbel van je weibag maar is super machine

ben nieuwschierig.
kan mssch een foto'tje nemen van de jo beau die de weibang verhakselt?
Ik heb net ook de invoerrolen geslepen met de lammellerschijf, de Jensen vreet weer stukken beter. De messen zet ik in de bankschroef ook met de lammellerschijf te slijpen.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
groot voordeel van de int wolter is dat als je er 10 sec niets in steekt dat hij stationair gaat draaien en op het moment dat jij tegen de lammellen duwt gaat hij terug in toeren en dat is echt fijnFrederik wrote:raad is opgevolgd, net al mail gestuurd naar men verdeler dat hij hem mag bestellenboomverzorgingbruno wrote:gewoon int m 300 van jo beau kopen niet twijfelen kost dubbel van je weibag maar is super machine![]()
ben nieuwschierig.
laat een oen niet zomaar doen !
Zonde van de JoBeau...Frederik wrote:kan mssch een foto'tje nemen van de jo beau die de weibang verhakselt?
Maar gefeliciteerd! Je zal er veel plezier van hebben.

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Wat Wouter aan geeft is wel een punt om over na te denken wat betreft die trillingen. Werk zelf ook af en toe met een kleine versnipperaar maar dat tegen houwen gaat toch gepaard met flink wat trillingen en het erin duwen helemaal.
Vandaag op mijn stage met een timberwolf gewerkt, dat ding is maar 1,5 m breed en kon mooi door de poort. met drie man op zijn plek geduwd en snipperen maar. Stond er echt van de kijken wat daarin ging. Zijn er al meer mensen met ervaringen over timberwolf?
Vandaag op mijn stage met een timberwolf gewerkt, dat ding is maar 1,5 m breed en kon mooi door de poort. met drie man op zijn plek geduwd en snipperen maar. Stond er echt van de kijken wat daarin ging. Zijn er al meer mensen met ervaringen over timberwolf?
De charme van JoBeau/R-Go is het ontbreken van hydrauliek: eenvoudig/goedkoop. Een nadeel is het handmatig invoeren door het ontbreken van hydrauliekRoel wrote:Wat Wouter aan geeft is wel een punt om over na te denken wat betreft die trillingen.

Ach ja, wat je gewend bent...
Mijn hakselaar heeft geen hydrauliek, maar wel 2 invoerrollen, met een koppeling/beveiliging en kunnen ook de andere kant op draaien, meer een gebrek aan inventiviteit bij de Jo Beau lijkt mij.Pietje wrote:De charme van JoBeau/R-Go is het ontbreken van hydrauliek: eenvoudig/goedkoop. Een nadeel is het handmatig invoeren door het ontbreken van hydrauliekRoel wrote:Wat Wouter aan geeft is wel een punt om over na te denken wat betreft die trillingen.![]()
Ach ja, wat je gewend bent...
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Is gewoon een kwestie van de prijs lager te houden t.o.v. andere snipperaars.
Extra hydrauliek systeem loopt enorm in de papieren, ventielblok, hydro pomp, extra hydromotor e.d. Daarom kost een eliet ook ernstig veel meer.
Ik zou echter nooit voor een machine zonder eigen invoer en anti stress kiezen. Echt een wereld van verschil in motorslijtage en belangrijker nog de slijtage van de snipperman.
Extra hydrauliek systeem loopt enorm in de papieren, ventielblok, hydro pomp, extra hydromotor e.d. Daarom kost een eliet ook ernstig veel meer.
Ik zou echter nooit voor een machine zonder eigen invoer en anti stress kiezen. Echt een wereld van verschil in motorslijtage en belangrijker nog de slijtage van de snipperman.
- climb fast, move slow -
Dan is 80 draaiuren per jaar toch best veel...-WOUTER- wrote:... belangrijker nog de slijtage van de snipperman.

Echt wouter ik weet dat je enorm van je machine bent gecharmeerd maar vergeet niet dat jou elite het er aan de onderkant uitkotst als dikke brokken en stukken of dat hij langer staat te hakselen als je het fijne rooster er op zet, wil je het op een aanhanger hebben dan heb je een transportband nodig-WOUTER- wrote:vond je dit dan eruitzien als als de brandweer![]()
Daarom moet je de machine ook gewoon scherp houden!

Ohja als ik weer een conifeer ga doen zal ik er een filmpje van maken je wel te overtuigen.
Er is wel een Nadeel aan het trommelsnipper systeem, je laatste takjes en blaadjes, moet je er gewoon echt niet ingooien, ivm zand en troep.
en als je conifer of taxus snippert en hij loopt terug in toeren bij het laatste beetje kan je uiitvoer vol lopen...
Grote snippers zijn wel mooi voor de boomspiegel...duurt langer voordat ze zijn afgebroken dus de boom heeft er langer wat aan
Grote snippers zijn wel mooi voor de boomspiegel...duurt langer voordat ze zijn afgebroken dus de boom heeft er langer wat aan
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
Dat heb ik met de r-go nog niet meegemaakt met een lichtere jeau-beau wel maar dat kan nog komen!
Wormen hebben toch liever kleine stukjes om te verteren dan dikke stronken hout denk ik
Snipperen we er gewoon weer een nieuw laagje bij als het niet meer mooi kijkt
Weet je wat ook handig is steven je kan je snip op 7 meter van de boomspiegel zetten en er toch onder snipperen
Wormen hebben toch liever kleine stukjes om te verteren dan dikke stronken hout denk ik

Snipperen we er gewoon weer een nieuw laagje bij als het niet meer mooi kijkt

Weet je wat ook handig is steven je kan je snip op 7 meter van de boomspiegel zetten en er toch onder snipperen

Niet te geloven Frederik......je gaat weer een snipperaar kopen zonder dat je 'm überhaupt hebt geprobeerd of zien werken of weet wat ie kan en wat je precies nodig hebt...!Frederik wrote:raad is opgevolgd, net al mail gestuurd naar men verdeler dat hij hem mag bestellenboomverzorgingbruno wrote:gewoon int m 300 van jo beau kopen niet twijfelen kost dubbel van je weibag maar is super machine![]()
ben nieuwschierig.
Tja, ik moet me er niet druk om maken eigenlijk, maar ik begrijp niet hoe je zulke investeringen kunt doen voor je bedrijf zonder een demo te hebben gezien en beleefd...?
EDIT: en terzijde, bij jou om de hoek in Willebroek staat een m300 te koop sinds vorige week met 150 draaiuren voor 2700 euro, of een goed bod.
http://www.2dehands.be/landbouw-tuinbou ... atcomputer
Last edited by Marc on 03 Mar 2011, 01:11, edited 5 times in total.

Ik heb ook nog nooit een verstopping gehad met de R-Go. Op de demodagen demonstreren ze van R-Go zelfs met coniferen om te laten zien dat dat nauwelijks voorkomt..Tamil wrote:Dat heb ik met de r-go nog niet meegemaakt met een lichtere jeau-beau wel maar dat kan nog komen!
Wormen hebben toch liever kleine stukjes om te verteren dan dikke stronken hout denk ik![]()
Snipperen we er gewoon weer een nieuw laagje bij als het niet meer mooi kijkt![]()