kleine hakselaars?

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
jef
Treehugger
Treehugger

Re: kleine hakselaars?

Post by jef »

mijn kipaanhanger zal waarschijnlijk iets hoger en mijn oprijrampen iets korter zijn joris.
en daar ga ik er echt geen andere voor kopen... :wink:
Joris
Treehugger
Treehugger

Post by Joris »

bij mij is dat ongeveer ne meter hoog en de rampen zijn 3 m lang, ge moet wel doorduwen maar het lukt toch, met een JB lukt me dat niet 8)
jef
Treehugger
Treehugger

Post by jef »

ik zal wel zwengelen! :mrgreen:
Jo Beau products
Nieuw
Nieuw

Post by Jo Beau products »

Pietje wrote:Wat natuurlijk nog veel vreemder is, is dat de Jo Beau's gemarkeerd worden zonder zo'n klep terwijl bijna alle invoermaten gelijk zijn.

Het gaat er RGo waarschijnlijk om dat als de klep er afgeschroefd wordt, dan is de machine niet meer zoals geleverd en hoeft RGo geen verantwoording meer te nemen voor letsel aan de invoerkant.

(Even offtopic: er bestaat niet zoiets als "CE-norm". De fabrikant moet er zelf voor zorgen dat de machine aan alle relevante normen voldoet, en zet zelf CE op de machine. En maakt ook ZELF een certificaat. Als er toch een ongeluk gebeurd, en de ongelukkige kan aantonen dat dit komt omdat de machine niet aan de normen voldoet, dan is de fabrikant aansprakelijk. Dat wordt dus altijd achteraf bekeken...
Voor klimmaterialen, duikspul, en nog een paar groepen zijn uitzonderingen gemaakt: deze dienen wel gekeurd te worden door een daarvoor geschikte organisatie. Dat kun je zien aan het nummer dat achter CE staat (notified body). Maar hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet)
Even inlichten dat alle Jo Beau machines uit het gamma gekeurd werden door een extern keuringsbureau, dit enkel en alleen al om de machines te mogen verkopen. Zonder deze keuringen wordt er een veel te groot risico genomen.
Jo Beau ontwerpt & produceert zijn machines ook 100% zelf in eigen huis, in tegenstelling tot kopies ervan. Er is in de loop der jaren een volledig gamma opgebouwd, waardoor iedereen zijn 'ding' kan vinden!
Wat ook niet onbelangrijk is dat Jo Beau-opvolging verzekerd is en wie zich aan een kopie waagt niet verzekerd is van jarenlange service.
Marc
Treehugger
Treehugger

Post by Marc »

Joris wrote:bij mij is dat ongeveer ne meter hoog en de rampen zijn 3 m lang, ge moet wel doorduwen maar het lukt toch, met een JB lukt me dat niet 8)

Ik heb een katrol op het voorrek van mijn kar gemonteerd, zo trek ik mijn R-go eenvoudig mijn aanhanger op (heb ook vrij korte ramps)

Verdere tip: geef een paar honderd euro meer uit aan een 18pk, dat heb je zo terugverdiend in productiviteit. Tevens 100 euro meer uitgeven aan een elektrisch startende R-go...ik heb zelf nog altijd spijt dat ik dat laatste niet gedaan heb. Oh ja, en een urenteller is ook geen overbodige investering.
Image
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Welkom op Treehugs Jo Beau products.
Mooi dat de fabrikant van 'het origineel' hier acte de precence geeft.
Voor mij is en blijft die machine de top wanneer het gaat om gebruiksgemak. De taps toelopende invoerbakken van de andere fabrikanten kunnen mij niet bekoren. Wat mij alleen wel opvalt is dat bij de meeste oude Jo Beau's redelijk wat extra laswerk is verricht. Op de één of andere manier heb ik dat nog niet gezien bij de machines van R-Go. Zou dat kunnen liggen aan de materiaaldikte?
Zo'n R-Go is al gauw 60 kg zwaarder en dat is voor een lekker kleine versnipperaar nou niet echt de bedoeling. Je moet hem toch per slot van rekening in je eentje lekker in één beweging in je bus kunnen rijden.
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by ludovanmil »

treespotter wrote:Welkom op Treehugs Jo Beau products.
Mooi dat de fabrikant van 'het origineel' hier acte de precence geeft.
Voor mij is en blijft die machine de top wanneer het gaat om gebruiksgemak. De taps toelopende invoerbakken van de andere fabrikanten kunnen mij niet bekoren. Wat mij alleen wel opvalt is dat bij de meeste oude Jo Beau's redelijk wat extra laswerk is verricht. Op de één of andere manier heb ik dat nog niet gezien bij de machines van R-Go. Zou dat kunnen liggen aan de materiaaldikte?
Zo'n R-Go is al gauw 60 kg zwaarder en dat is voor een lekker kleine versnipperaar nou niet echt de bedoeling. Je moet hem toch per slot van rekening in je eentje lekker in één beweging in je bus kunnen rijden.
Daar sluit ik me nu eens volledig bij aan. Denk aan ons (nu nog) gezonde lijf !!
Waarom wil iedereen steeds zwaardere machines? Ik zet mijn machine (waar ik iedere keer weer van geniet) met gemak alleen in de bus of op de aanhangwagen.
Is een Jo Beau int M300 by the way.
trouwens; Dikke takken door een snipperaar......? Foei :evil: dikkere takken horen in een kachel. Daar heeft die boom zo zijn best voor gedaan. :wink:
Tamil
Site Admin
Site Admin

Post by Tamil »

Het Topick is weer open.

Het tijdelijk sluiten van het Topick is alleen, om mensen er op te attenderen dat Treehugs niet bedoeld is als gratis advertentie ruimte. Deze meneer van Jo Beau heeft dan ook de vraag gekregen, Treehugs te willen steunen voor het bestaan daarvan.

Alle sponsoren van Treehugs zorgen voor een bijdrage die er voor zorgt dat we Treehugs kunnen laten draaien en de LB wedstrijden jaarlijks weer rond kunnen krijgen.

Het zou dus ook niet eerlijk zijn als wij zomaar zouden toelaten dat mensen zich aanmelden, zich niet eens voorstellen, en op een eenzijdige commerciële wijze van het forum gebruik maken.

Tamil.
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by ludovanmil »

goed op ingespeeld Tamil ! En..... :roll: gaan ze het doen ? sponseren ?
densmee
Treehugger
Treehugger

Post by densmee »

ludovanmil wrote:goed op ingespeeld Tamil ! En..... :roll: gaan ze het doen ? sponseren ?
de eerste 100 users die zich bij treehugs hebben aangemeld krijgen een Jo Beau
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

densmee wrote:
ludovanmil wrote:goed op ingespeeld Tamil ! En..... :roll: gaan ze het doen ? sponseren ?
de eerste 100 users die zich bij treehugs hebben aangemeld krijgen een Jo Beau
Ik ga snel even kijen of ik bij die eerste honderd zit. :roll: :lol:
Tamil
Site Admin
Site Admin

Post by Tamil »

:D Je bent nummer 3 Wolter van de +-500 echte leden.

Maar Meneer Jo Beau Products heeft niets meer van zich laten horen.

We kunnen achter de schermen wel zien dat we iig door heel veel fabrikanten in de gaten worden gehouden, en dat is dan weer goed lijkt me! Dat we positieve en negatieve feedback geven waardoor het product waar wij mee werken toch verbeterd word zonder dat je zelf weet dat je er aan bijgedragen hebt:)

Dat is voor ons als Boomverzorger/Treehugs bezoeker ook wat waard toch!
Tamil
Site Admin
Site Admin

Post by Tamil »

Maar even iets anders.

Is er weer bij ons mini snipper machine gebruikers weer eens behoefte aan een nieuwe snipper contest?
Allard
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker

Post by Allard »

Tamil wrote:Maar even iets anders.

Is er weer bij ons mini snipper machine gebruikers weer eens behoefte aan een nieuwe snipper contest?
Als er zo'n contest is ben ik graag van de partij.Zal dan denk ik een strijd worden tussen RGo en Jo Beau met ieder zn plussen en minnen.
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

ik heb hier thuis inmiddels al een snippercontest aan machines staan....voor mij hoeft het niet meer zo :D

en ik denk dat Tarzan ook geen zin meer heeft om snippers in zijn bak te moeten scheppen :lol: :lol: :lol:

wel handig hoe je dat met die jo beau posts hebt aangepakt en als ie slim is blijft hij hier actief na het overleggen van wat LB goodies :wink:

grtn wouter
- climb fast, move slow -
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

volgend jaar eerste prijs op de lb een int 300
laat een oen niet zomaar doen !
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Ok, dan gaant ik nu naar buite om alvast te gaan trainen. :lol:
Is dat dan een INT 300 met aangepast laswerk?
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by ludovanmil »

:lol:
kijk jullie willen allemaal meteen de hoofdprijs. Doe mij dan maar een gratis onderhoudsbeurt en een paar nieuwe messen voor dat machientje wat je noemt Bruno.
Met alleen de messen ben ik ook al heel :)
(psssssst.....ik noem de naam niet want dat wordt teveel reclame :wink: ) En dat wil Tamil (terecht !) niet. Misschien kunnen we voortaan alleen in codetaal spreken; de gele of de groene, you know !?
Tamil
Site Admin
Site Admin

Post by Tamil »

Nou doe je raar Ludo :? Jij roept maar wat je wil
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

treespotter wrote:Ok, dan gaant ik nu naar buite om alvast te gaan trainen. :lol:
Is dat dan een INT 300 met aangepast laswerk?
om het in ludo zijn woorden te zeggen een gele met ...
hey ludo niemand zegt dat jij als laatste mag eindigen op de lb en daarvoor een setje messen krijgt en dat onderhoud kan je best zelf wel luiwannes
laat een oen niet zomaar doen !
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by ludovanmil »

:lol:
ja ik denk dat ik inderdaad dat setje messen zelf zal moeten kopen....want laatste ga ik niet worden !
Jacco
Nieuw
Nieuw

Post by Jacco »

[(psssssst.....ik noem de naam niet want dat wordt teveel reclame :wink: ) En dat wil Tamil (terecht !) niet. Misschien kunnen we voortaan alleen in codetaal spreken; de gele of de groene, you know !?[/quote]

Ik heb ook een gele :?: en t is ook geen echt grote, maar wel made in de usa.
Post Reply