http://www.cmcrescue.com/product.php?de ... 95a5f2f28c
http://rockexotica.com/pr_cb_biwire.html
Geen discussie nodig hoor Steven. Ik noemde hem al vanaf het begin een materiaalhaak en de fabrikant waarschuwt ook in de 'Note' onder aan de materiaalomschrijving.Grasshopper wrote:en om hier ook maar de discussie te starten:
is ie goed voor life support?
een openen dan andere open
autolock?
Note: The BiWire should not be used to replace a conventional locking gate carabiner because the gate is not physically secured by a sleeve. It could be possible for something to push open the inner gate allowing the possibility of the carabiner coming unclipped. So, use the BiWire as an alternative to a non-locker when you want extra strength and security.
ja ik had het gelezen,treespotter wrote:Geen discussie nodig hoor Steven. Ik noemde hem al vanaf het begin een materiaalhaak en de fabrikant waarschuwt ook in de 'Note' onder aan de materiaalomschrijving.Grasshopper wrote:en om hier ook maar de discussie te starten:
is ie goed voor life support?
een openen dan andere open
autolock?Note: The BiWire should not be used to replace a conventional locking gate carabiner because the gate is not physically secured by a sleeve. It could be possible for something to push open the inner gate allowing the possibility of the carabiner coming unclipped. So, use the BiWire as an alternative to a non-locker when you want extra strength and security.
Een snoeigiraffe is iets voor hoveniers, namelijk een snoeischaar op een stok. Maar dan een hele goede. En daarmee ook duurKIMME wrote: Wat bedoel je eigenlijk met "giraffe", peter?
KIMME wrote:ik gebruik die petzl caritools aan beide zijden van m'n gordel
Duidelijk.treespotter wrote: Check, check en Dubbelcheck hoor ik je denken. 'Ik controleer altijd waar ik mijn fliplijnbiner in vastklip'. Dat zal best, maar zorg er gewoon voor dat er niets zit waarin je kan inklippen.
Precies, en daarom is dit pure stommiteit. Dit is namelijk geen aanvaardbaar risico. Dit is (als je het risico kent) pure Russische Roulette. Leg dit thuis maar eens uit voordat je weer de boom in gaat.Pietje wrote: Veiligheid is het bewust nemen van aanvaardbare risico's.
Daar hangt mijn motorzaag in als ik die bij mij heb.Pietje wrote: BTW: Wolter, waar gebruik jij die vastgeschroefde karabiner voor?