Things can just get better dont they.......Just found out that my 60.000,-Euro Transporter including ALL Climbing gear mine and the boys all saws like 15 saws all together and much much more ALL stolen....so sick and tired of this shit!

Da's een heel belangrijk advies ja, van die serienummers. Zonder serienummer kun je het vergeten met je aangifte.treespotter wrote:Dat is een goed idee Enrico.
Maar volgens mij kun je zelf ook al een beetje verantwoordelijkheid nemen,
Alle motorzagen hebben per slot van rekening een serienummer. Schrijf ze op en weet dat hij van jou is. En trouwens, volgens mij schrijven de dealers ook de gegevens van de zagen op.
Ik heb vanmiddag nog wel even gezocht naar gps tracking devices. Een eenvoudig chipje wat je aan de binnenkant van je machine plakt, bestaat nog niet helaas.ivo wrote:Helaas jongens, zo'n huisdier chipje bevat alleen gegevens die als je erlangs gaat met een scanner uit te lezen zijn. Het is zeker geen 'tracking device'. Het is te vergelijken met de transponders die ze in bomen doen (deden , tegenwoordig wordt alles met gps ingelezen), om alle gegevens van de boom in op te slaan .
Die heb ik wel eens op tv gezien, had een motorfiets verkoper in zijn nieuwe modellen.MAL wrote:Ik heb vanmiddag nog wel even gezocht naar gps tracking devices. Een eenvoudig chipje wat je aan de binnenkant van je machine plakt, bestaat nog niet helaas.ivo wrote:Helaas jongens, zo'n huisdier chipje bevat alleen gegevens die als je erlangs gaat met een scanner uit te lezen zijn. Het is zeker geen 'tracking device'. Het is te vergelijken met de transponders die ze in bomen doen (deden , tegenwoordig wordt alles met gps ingelezen), om alle gegevens van de boom in op te slaan .
Er is altijd een stroombron en een antenne nodig om een signaal te kunnen verzenden naar een ontvanger. Er zijn wel al kleine kastjes ter grootte van 2 pakjes sigaretten, maar dat krijg je weer niet in je zaag. Deze dingen kun je dan een sms sturen en je krijgt dan een smsje terug met de coordinaten van locatie waar het ding zich bevindt.
Nog even toekomstmuziek dus voor kleine apparaten, maar het zal zonder twijfel in de nabij toekomst ontwikkeld worden.
Niet om je ergens totaan te zetten ofzo, maar ik zou echt niet op mijn gemak kunnen zitten kijken hoe mijn eigendom van duizenden euro's gewoon op marktplaats word verhandeld. Als de politie niets deed zou ik op z'n minst een '"bezichtigings" afspraakje maken met de verkoper.....boomwerk bilthoven wrote:Ook suf dat ik ze voroge week op marktplaats terug vond...politie doen niks.
Dit klopt niet wat je schrijft of ik begrijp het niet goed hoe je het omschrijft.boomwerk bilthoven wrote:Kleine toevoeging aan MAL:
Ook als je kan aantonen dat de spunnen van jouw zijn hoef je ze nog niet terug te krijgen.
Je spulen worden dan in beslag genomen en de aanbieder word verhoort voor heling. Als deze echter ten goede trouw heeft gehandeld (en bijvoordeeld heeft ingeruid voor een goede prijs) en er geen dader word aangewezen dan vervallen de zaken terug naar de rechtmatige eigenaar, in dit geval de aanbieder.
daarom, beter verzekeen, kost geen drol en is toch wel fijn;)