Na een lange tijd rondkijken hier op het forum toch maar besloten een account aan te maken en mijn verhaal eens aan jullie voor te leggen.
Ik zal even een schets proberen te maken van de situatie waarin ik me nu bevind.
Sinds een jaar of 3 geleden kwam ik in contact met boomverzorging. Ik zag hoe een man keurig bomen afblokte die op een risicovolle plek stonden. Ik vond het fascinerend hoe de beste man alles mooi liet verlopen zoals hij het wilde.
Sindsdien hen ik echt al uren naar filmpjes zitten kijken over boomverzorging, documentatie doorlezen etc.
Het idee om dit beroep zelf uit te gaan oefenen leek me zeer interessant en leuk, vooral omdat ik graag met bomen bezig ben. Als kind klom ik al vaak in bomen tot vervelens toe van mijn moeder. Ik ben ook graag in de natuur bezig en ben graag met kettingzagen, haksekaars en andere powertools bezig.
Het enige dat me tegenhoud om me in te schrijven voor deze cursussen is mijn hoogtevrees. Ik heb het niet in een extreme vorm, ik durf heus wel een ladder op etc allemaal geen problemen mee. Echter als het hoogtes worden van bv eifeltoren vanaf de voet met de trap naar de eerst etage zon 55m dat wil maar niet lukken. Ik heb in parijs op de arc de triomphe gestaan zon 50 m hoog en vond het eigenlijk niet eens hoog

Nu vraag ik me af of het wel zinvol is me in te schrijven voor deze cursus. Een van de vereisten is dat je vrij bent van hoogtevrees.
Ik ben zeer enthousiast en zou zeker eens tot op een meter of 10 15 willen klimmen in een boom alvorens ik me inschrijf. Stel dat ik hier al tilt sla dan weet ik al dat het niets voor mij is.
Op arboristsite stond iedereen negatief tegenover mijn idee om het te doen. Ik wil het echt wel proberen maar wil het op mijn gemakje doen de eerste keren.
Hebben julkie nog advies voor mij na het lezen van mijn verhaal?