Mij niet gezien

De Merlo die hier in Mierlo (treespotter wrote:Dan heb jij nog nooit de Merlo verreikers gezien.
Hmmdensmee wrote:als je in een 'verreiker' hoogwerker staat en je wordt bedient vanaf de grond en er schiet een tak in je bak die lift je er zo uit
treespotter wrote:Dan heb jij nog nooit de Merlo verreikers gezien. De mannen van De Kruyf hebben er één met een lange 'hoogwerkerarm' waarbij op het uiteinde een roterende as is geplaatst met nogmaals een telescoopgiek van ongeveer 6 meter. Aan deze giek zit een bakje van amper 1x1 meter.
Mij niet gezienzelfs niet met een gordeltje met 10 valbeveiligingslijntjes aan de bak. Laat mij dan maar lekker in de boom hangen
Dat zijn geen vooroordelen van mij Ivo. Rationeel gezien heb je helemaal gelijk. Maar ik ben nou eenmaal een boomverzorger met een enorme hoogtevrees op alles wat door de mens geconstrueerd is. Dus zolang er niet een plaats is waar hoogwerkers van nature groeienivo wrote:Neem van mij aan dat je meteen van een hoop vooroordelen af bent,ik moest er in het begin ook even flink aan wennen, maar nu ik er bijna dagelijks mee werk, wil ik niet meer anders.
treespotter wrote:Dat zijn geen vooroordelen van mij Ivo. Rationeel gezien heb je helemaal gelijk. Maar ik ben nou eenmaal een boomverzorger met een enorme hoogtevrees op alles wat door de mens geconstrueerd is. Dus zolang er niet een plaats is waar hoogwerkers van nature groeienivo wrote:Neem van mij aan dat je meteen van een hoop vooroordelen af bent,ik moest er in het begin ook even flink aan wennen, maar nu ik er bijna dagelijks mee werk, wil ik niet meer anders.zie je mij niet in iets hogers dan zo'n waanzinnig stabiele 9 meter Afron van Werklift. Brrr.
Ik probeer je ook niets op te dringen hoor Wolter, ik voel me ook prima op m'n gemak aan een lijntje van nauwelijks 13 mm(sommige nog dunner!) Maar als je met een hoogwerker bij een (moeilijke) boom kan komen, dan kies ik toch voor die "enge" hoogwerker.Freerk wrote:treespotter wrote:Dat zijn geen vooroordelen van mij Ivo. Rationeel gezien heb je helemaal gelijk. Maar ik ben nou eenmaal een boomverzorger met een enorme hoogtevrees op alles wat door de mens geconstrueerd is. Dus zolang er niet een plaats is waar hoogwerkers van nature groeienivo wrote:Neem van mij aan dat je meteen van een hoop vooroordelen af bent,ik moest er in het begin ook even flink aan wennen, maar nu ik er bijna dagelijks mee werk, wil ik niet meer anders.zie je mij niet in iets hogers dan zo'n waanzinnig stabiele 9 meter Afron van Werklift. Brrr.
Moaah, vaak ben je te bang!!![]()
treespotter wrote:Pas op hoor Ivo. Volgens mij gebeuren er meer ongelukken met eigen hoogwerkers dan de verhuurmachines. Een paar maanden voordat ik bij Copijn ging werken (jaaaaaaaaren geleden) is het ladderpakket van de eigen ladderwagen met volle vaart ingeschoven waarbij Toon het leven heeft gelaten. Een klein deel van de ketting van de ladderaandrijving liep niet door het oliebad waardoor deze brak met alle gruwelijke gevolgen van dien. Geloof mij, wanneer je met dit in het achterhoofd op de andere van het gebruik vergaand versleten ladderwagen onder een enorme populier naar de volledig uitgeschoven dertig meter wordt gestuurd![]()
Grote kans dat de inspecties van verhuurmachines consequenter worden uitgevoerd en de kans dat er modificaties aan worden uitgevoerd die een negatief effect hebben op de veiligheid (en er langdurig op blijven zitten) is erg klein. Het gebruiken van eigen hoogwerkers heeft een groot positief effect op de werksnelheid en het uitbuiten van de mogelijkheden van de machine. Dit is gezien de ongevallen ook weer een negatief effect. Weten hoe je de beveiliging kunt omzeilen (zoals omschreven in de eerste post van deze thread) is nou niet echt een positief effect van een vaste machinist op een 'eigen' machine.
Als het voor mij ooit nodig is om met een dertig meter machine te werken zijn er genoeg jongens die het bakje wel willen bemannen voor mij, toch Ivo?